سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی قالب سایت | طراحی صفحات وب

سیستم مدیریت محتوا

طراحی قالب سایت از دو بخش تشکیل می شود بخش سمت کاربر که همکان چیزی است که کاربران آن را می بینند و با کدنویسی های HTML و استایل نویسی CSS و افکت های انیمیشنی JAVA SCRIPT نوشته می شود اما این همه ماجرا نیست و پنل مدیریتی که سمت مدیر سایت هست به گونه دیگری است و با زبانهای برنامه نویسی سمت سرور ماندد PHP و ASP نوشته می شود .
حال سیستم مدیریت محتوا یا همان CMS به دو گونه متفاوت می باشد یا سیستم های مدیریت محتوا عمومی یا اپن سورس مانند وردپرس ، جوملا، دروپال ، مجنتو و … می باشد و یا به صورت اختصاصی نوشته می شود که با زبانهای برنامه نویسی سمت سرور می باشد که کاملا اختصاصی و فقط برای این سایت نوشته می شود.

طراحی صفحات وب و قالب سایت

طراحی سایت اصولا با کدنویسی های HTML,CSS,JAVASCRIPT می باشد و اغلب به صورت های قالبهای آماده و یا قالب نوشته شده به صورت اختصاصی می باشد برای انتخاب قالب مناسب وب سایت چه به صورت آماده یا اختصاصی نکات زیر را باید مد نظر داشت:
1- اصول استاندارد کد نویسی: رعایت اصول و قوانیین کد نویسی W3 و نگارش صحیح کدهای در قالب سایت
2- استفاده از کد نویسی های CSS و JAVA SCRIPT در فایل خارجی و عدم استفاده از کد نویسی های داخل خطی
3- استفاده از تعداد کمی از فایل های خارجی به جهت بالا بردن سرعت سایت
4- فشرده سازی کد نویسی های CSS و JAVA SCRIPT
5- قابلیت واکنشگرا و رسپانسیو وب سایت نسبت به تمای اندازه های و ابعاد مختلف اپلیکیشن های کاربردی
6- امکان نصب پلاگین های کاربردی و یا تعریف انواع پلاگین ها و افزونه ها

امکانات عمومی طراحی قالب سایت

1– بخش نوشته ها: در این بخش می توان اخرین مقالات علمی و کاربردی وب سایت را اضافه نمود و همچنین امکان دسته بندی موضوعات مختلف وب سایت همراه با برچسب گذاری برای مقالات و اخبار سایت که روش ها و نوع استفاده از بخش نوشته ها مفصلا توضیح داده خواهد شد.
2– بخش برگه ها: در این بخش برگه های اصلی سایت از جمله صفحه اصلی، تماس باما و درباره ما که نیازی به تغییرات مداوم ندارند اضافه خواهد شد و با توجه به امکانات قالب می توان به صورت تم های گرافیکی طراحی نمود.
3– بخش دیدگاهها : طراحی قالب سایت آخرین دیدگاههای که برای مقالات ، محصولات و خدمات وب سایت گذاشته می شودمی توان مشاهده نمود و با تایید مدیر قابلیت نمایش در وب سایت را خواهند داشت.
4– بخش نمونه کارها: طراحی قالب سایت نمونه کارهای اجرا شده توسط کمپانی قرار می گیرد و می توانید نمونه کارها را در معرض دید عموم قرار داد
5– بخش فهرستها: در این بخش می توانید ایتم های مورد نظر منوی اصلی و منو های فرعی را اضافه یا کم نمود.
6– بخش ابزارک ها: در این بخش می توانید برای سایدبار و بخش های فوتر و هدر به طور اختصاصی ابزارک های مجزا تعریف نمود